tirsdag 22. februar 2011

Karttjenester

Både Google Maps og Google Earth er en tjenester jeg har brukt tidligere, og som jeg synes har mange spennede muligheter. Etter å ha funnet reiseruten mellom der jeg bor og jobben min, sjekket jeg ut hvor mye av området der jeg bor som var tilgjengelig i Street View. Deretter tok jeg meg en tur til Roma, nærmere bestemt Peterskirken . Dette er helt klart tjenester som kan være nyttige å bruke i undervisningssammenheng. Litt om det fant jeg på NDLA.

Jeg har også lyst til å trekke fram tjenesten Kart i skolen. som er et gratis web-atlas med noske kart. Vi har i noen år hatt geocaching som hobby. Ved hjelp av GPS finner vi poster (cacher) som andre har lagt ut, både i Norge og i andre land. Her kan du se cachene som er lagt ut i Oslo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar