onsdag 23. februar 2011

Mashup og APIer

Mashup og APIer nye begreper for meg, og jeg vet ikke om jeg helt har skjønt hva det dreier seg om ennå. Jeg har vært innom eksemplene som sto i oppgaveteksten, og søkt på  Mashup Dashboard. Jeg fant en morsom mashup, som bruket grensesnittet til Google maps for å se nærmere på drodler . Scribble Maps gir en innføring i hvordan tegne Google-kart. Den mådakunnebrukestilNoe. Innenfor design- og håndverk er det viktig å følge med på trender. Fashion diary bruker Flickr og YouTube, og her kan du se på siste mote.
På lærerportalen Moava fant jeg en oversikt over Google Maps Mashups. Her var det mye fint som helt sikkert kan brukes i undervisning.

1 kommentar:

  1. Det virker da som du har forstått hva mashups er for noe her! Karttjenester er vel en av de mest opplagte tjenester å bruke i en mashup. Lokale værmeldinger eller newsfeeds om et spesielt emne er andre eksempler som gjerne integreres i en mashup.

    SvarSlett