mandag 21. februar 2011

Wiki

Nå har jeg gjort oppgavene om Wiki. Jeg vet at flere bruker Wiki i undervisningsammenheng, så jeg startet som vanlig med å google emnet. Her kommer en link til Senter for IKT i utdanningen. Jeg ser også at flere av bloggene jeg leser tar opp dette emnet.Imidlertid ser det ut som en del mener at brukerterskelen er høy. Det er jeg til dels enig i etter å ha prøvd meg litt. Det var enkelt å skrive, selv om jeg merket at jeg ble veldig nøye på hva jeg skrev, var det helt riktig, riktig ortografi o.s.v. Jeg synes imidlertid at det var vanskelig å få oversikt over den bakenforliggende strukturen i verktøyet vi prøvde ut. Denne oppgaven ble en liten smakebit på mulighetene. Jeg kommer nok til å se mer på dette verktøyet og sammenligne mer systematisk med andre verktøy. Så har jeg noen kollegaer jeg kan spørre om erfaringer. På Del&Bruk finner jeg mye nyttig når der gjelder erfaringer med verktøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar