søndag 20. februar 2011

Søk,sosiale bokmerker

Etter en lang pause med oppgavejobbingen, er jeg i gang igjen. Jeg har vært på oppdagelsestur, slik det står i oppgaven. Oppdaget at det ikke alltid er like lett å holde seg til temaet. Det vil si,det var vel noe jeg visste, men nok en gang fikk bekreftet. Det er jo så mange fine linker å følge....
På bloggen Gjemmesiden fant jeg en flott innføring i Delicious. Her fikk jeg også tips om hvordan jeg kan bli medlem av et nettverk og følge med på nye bokmerker som legges ut via RSS-feed. Og ikke minst hva sosiale bokmerker kan brukes til i undervisning. Etter en liten rundtur på Delicious med blogginnlegget som hjelp, sitter jeg igjen med inntrykket av at dette må være et spennede verktøy. Jeg husket at jeg denne uken hadde lest noe om en skole som hadde lagt ut bokmerkene sine på Delicious, og ved hjelp av Google fant jeg det igjen. Hønefoss videregående skole har en samling bokmerker som Geir Dahlberg, utviklingsleder på skolen, reklamerer for i sin blogg. Kanskje en idé for et samarbeid med skolebiblioteket? Gjennom denne oppgaven fikk jeg også økt bevisstheten omkring bruk av tagger, og hvordan systematisere dem.

1 kommentar: