onsdag 23. februar 2011

Trender og oppsummering

Dette har vært et morsomt kurs! Jeg synes jeg har lært mye, selv om jeg opplever at jeg  så langt bare har snust på temaet Sosiale medier. Jeg har likt godt å skrive blogg. Får se om jeg skal fortsette med det....

I noen av innleggene på bloggen min har jeg stilt spørsmålet: Er det skummelt ...? I den senere tid har blitt mer fokus på personvern og håndtering av personlig informasjon ved bruk av digitale verktøy. Foredraget som Ingeborg Volan holdt om trender på forrige samling, viste at dette er et tema som kommer til å få enda større fokus framover. Det er bra! Det er viktig med kjøreregler når en bruker sosiale medier, ikke minst hvis det brukes innenfor offentlig forvaltning. DFI har denne artikkelen om personvern og informasjonssikkerhet i sosiale medier.

Etter dette kurset har jeg fått øynene opp for mange nye verktøy som jeg mener kan fremme læring i skolen. Bloggene jeg har vært innom på veien viser mange gode eksempler på det. Det jeg kommer til å jobbe med framover, er å se litt nærmere på verktøyene som vi har prøvd ut i dette kurset. Jeg har behov for å oppsummere litt for meg selv. Begrensninger og muligheter i de ulike verktøyene, om de kan brukestilNoe og i såfall hvordan de kan kombineres med, eller supplere det vi har fra før.  Denne artikkelen om bruk av IKT på skolen fant jeg tips om på Twitter.

Så er det alle disse kontoene jeg har opprettet gjennom kurset. Her må det ryddes og slettes før det blir glemt. Jeg merket at terskelen for å opprette brukerkontoer ble noe lavere etter hvert. Vet ikke helt om det er bare bra. Kanskje jeg må ta quizenung.no om nettvett som en avslutning på dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar